close

   

蜆港和會安是3月我吵著要跟著去,組長非常體貼,給我跟著去,當然機票自己付!

照片出處︰www.flying.com.tw

蜆港和會安也是位於中部越南,不過最好坐飛機,開車要8小時,蜆港好無聊,無聊到不成!沒什麼東西逛,我們住的飯店地處偏僻…(無言…)



不過第二天我們去會安,我很喜歡那邊古色古香的感覺﹔我們有買票(75000d)去參觀一些廟和古屋... 簡介上寫︰In the 16th and 17th centuries, Hoi An was the international trading centre in Southern Vietnam. FOreign merchant ships came to Hoi An in great numbers for annual commerical fairs, each lasted from 4 to 6 months. Right in this town, Japanese, Chinese, Dutch, Indian traders set up their emporiums or established their own quarters for permanent habitation... Hoi An old town and its nice natural landscapes: rivers, islands, and traditional special dishes have made a great attraction to domestic and foreign tourists and those who come to do research. On Dec. 4, 1999, Hoi An was inscribed on the World Heritage List.

照片出處︰ chiuki.blogspot.com/2008/04/hue-and-hoi.html

With the ticket, we can visited the Old Houses: Tan Ky, Quan Thang, Phung Hung, and Tran Family's Chapel; the Museums of trade ceramics, history and culture, folk culture and Sa Huynh Culture. We also visited the Assembly Halls of Phuc Kien, uang Dong and Trieu Chau.

 

有很多東西看和逛,我沒逛什麼,只是所謂的window shopping而已,因為跟著去有四位年紀介乎40~50的中年人,所以我這個7年級的只好跟著5和6年級的大人去逛大人喜歡的東西囉(我相信他們有人是4年級的)!會安有很多造衣服的地方,布的材料和質感也不錯,價錢好像蠻合理的。在逛街時我們有嘗試一塊硬硬crisp的花生糖,很好吃,後來很後悔沒有買,因為組長有請我吃,我也不好意思當著他面前買多幾塊…那邊有很多買畫的,不過價錢好貴喔,小的要美金50元,大的叫價美金200元,我有看中其中一些畫,但是太貴了,買不下手。那些畫沒有令我喜歡到要放棄200元美金。

照片出處︰ www.becod.com/scenery/scenery_23570.html

arrow
arrow
    全站熱搜

    老貓 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()